Lees verder
Uit het onderzoek ‘No Planet B’, waarvoor meer dan 11.000 consumenten en zakelijk leiders in 15 landen, waaronder Nederland, werden ondervraagd, blijkt dat mensen het gebrek aan voortgang die de samenleving boekt richting duurzaamheid en sociale initiatieven beu zijn, willen dat bedrijven niet alleen praten, maar concrete actie ondernemen en denken dat technologie bedrijven kan helpen te slagen waar mensen gefaald hebben.
Zakelijk leidinggevenden weten dat duurzaamheidsinspanningen cruciaal zijn voor zakelijk succes en vertrouwen geavanceerde, AI-gedreven technologieën, zoals bots, zelfs meer dan mensen om inspanningen op duurzaamheids- en sociaal gebied te realiseren:
“De gebeurtenissen van de afgelopen twee jaar hebben duurzaamheids- en sociale initiatieven onder de loep gelegd en mensen eisen nu concrete verandering. Hoewel er zeker uitdagingen zijn bij het aanpakken van deze problemen, hebben bedrijven op dit moment een enorme kans om de wereld ten goede te veranderen”, aldus Pamela Rucker, CIO-adviseur en Harvard-docent afdeling Professional Development. “De resultaten laten zien dat mensen eerder in zee gaan met en willen werken voor bedrijven die verantwoordelijk handelen richting onze samenleving en het milieu. Dit is dan ook het uitgesproken moment voor verandering. Niet alleen de denkwijze heeft zich ontwikkeld, ook de technologie, en deze kan een belangrijke rol spelen bij het overwinnen van veel van de obstakels die vooruitgang tot nu toe hebben belemmerd.”
“Het is voor bedrijven nog nooit zo belangrijk geweest om te investeren in duurzaamheids- en ESG-initiatieven, omdat mensen niet alleen hun plannen willen horen – ze willen concrete actie zien en eisen meer transparantie en tastbare resultaten”, aldus Juergen Lindner, senior vice president en CMO, Global Marketing SaaS bij Oracle. “Zakelijk leidinggevenden begrijpen het belang, maar hebben vaak de verkeerde aanname dat ze óf winst óf duurzaamheid moeten prioriteren. De waarheid is dat dit geen nulsomspel is. De technologie die alle obstakels voor ESG-inspanningen kan wegnemen, is nu beschikbaar. Organisaties die dit goed doen, kunnen niet alleen de gemeenschap en het milieu ondersteunen, maar ook aanzienlijke omzetwinst, kostenbesparingen en andere voordelen realiseren die van invloed zijn op de financiële resultaten.”
Dit artikel is gesponsord door Oracle.